Jerome Jacques Marie Mage is een Franse fotograaf die in Los Angeles leeft. Jarenlang houdt hij zich al bezig met fotografie, kunst, en productontwerp. Dit alles is in 2015 samen gekomen in zijn eigen brillenmerk Jacques Marie Mage. JMM is echt een vreemde eend in de bijt in brillenland. Het merk straalt pure luxe uit en blijft zich vasthouden aan het principe van microproductie, hetgeen betekent dat er van een kleur van een model nooit meer dan 500 stuks gemaakt worden. Productie aantallen van 300 à 350 stuks zijn eerder regel dan uitzondering. En toch weet JMM zich internationaal in de kijker te spelen en staan zowel consumenten als retailers in de rij om de schitterende monturen te bemachtigen.
JMM is veel meer dan alleen een brillenmerk en dat is terug te zien aan de vele uitingen die het merk de wereld in stuurt, ze maken een eigen “krant” bij elke nieuwe collectie waar allerlei verhalen en wetenswaardigheden in staan ze hebben een schitterende website en dito instagramaccount. Alles bij JMM ademt luxe en rijkdom en dit maakt de brillen tot echte statement pieces. Het zijn stuk stuk voor stuk stoere brillen met veel details en versieringen. Echt brillen voor durfals. Waar de trends in bijna de hele optiek naar dun metaal gaan, komt JMM met superdik 10mm acetaat, of dikke titanium brillen in de meeste opvallende kleurencombinaties.
De collectie bestaat eigenlijk uit twee delen: de circa-collectie en de vanguard-collectie.
De circa-collectie is de hoofdcollectie van JMM die monturen bevat die zijn geïnspireerd op klassieke modellen, gedragen door iconen uit de mode, film en kunst. De Vanguard collectie is meer uitgesproken en experimenteel van stijl.
Binnen deze collectie liggen de productie aantallen nog weer lager, slecht 150 stuks is geen uitzondering. Iets dat we ook veel zien binnen de JMM collectie is het gebruik van lichte glazen in de zonnebrillen zodat de ogen zichtbaar blijven in de brillen en je deze dus altijd op kan houden, ook als je binnen bent.
Ook bijzonder aan JMM is dat ze ook maatschappelijk een bijdrage proberen te leveren, bijvoorbeeld met een bijdrage aan de Dennis Hopper foundation. Daarnaast gaat een deel van de opbrengst van elke verkochte bril naar de bescherming van de Amerikaanse natuur.
Hiervoor is gekozen voor een partnerschap met "Yellowstone National Park" en de stichting "Living with Wolves".